2017 har varit ett händelserikt år för oss på Crossmedia Communication. Om någon fortfarande tror att ”print” är dött så kan vi en gång för alla avfärda det nu. Vi har under året producerat hela 37 olika tidningspublikationer för organisationer, företag och myndigheter. Det är faktiskt det näst högsta antalet någonsin, sedan vi började skapa tidningar för 12 år sedan.
Samtidigt har vi kommit igång rejält med de digitala kanalerna. 14 nya webbplatser har under året sett dagens ljus genom vårt arbete, vi har bedrivit digitala kampanjer, tagit fram grafiska profiler, broschyrer, skrivit pressmeddelanden och lagt grunden för vår kommande verksamhet inom eventområdet. Men det är ändå 2018 som det ska ta fart ordentligt, året då Crossmedia Communication märker ut sig som en lika strategisk som kreativ kommunikationsbyrå. Med nutidens enormt komplexa medielandskap tror vi att det behövs en bred och samlande kompetens, även för lite mindre företag och organisationer. Därför kommer vi att satsa mycket på kunder som vill och behöver hjälp att växa och utvecklas långsiktigt genom strategisk och gränsöverskridande kommunikation.
Till sist ett nyårslöfte. 2018 blir också året då vi på Crossmedia blir mer synliga själva. Inte minst på vår hemmamarknad i Uppsala–Stockholm. Så håll utkik efter oss, följ oss på Facebook eller Linkedin, och se till att tipsa dina bekanta som du tror behöver stöd i sin verksamhet av någon som vi.
En ypperligt god jul och ett gott nytt år önskar vi alla våra vänner, kunder och samarbetspartner. Hoppas ni är lika laddade för 2018 som vi är!